×

WYTRAWNE MUFFINKI ZE SZPARAGAMI I GRANATEM

SZPARAGI W MUFFINKACH ? CZEMU NIE! ZAPRASZAM NA WEGAŃSKIE MUFFINKI ZE SZPARAGAMI NA SŁONO. 

Szparagi są warzywem zielonym i jako takie zawierają bardzo dużo żelaza, magnezu , witaminy C. Są więc świetnymi antyoksydantami - niezbędnymi dla prawidłowego funkcjonowania i oczyszczania organizmu. Są delikatne, lekkostrawne i niskokaloryczne. Śmiało można podawać je dzieciom . Dzięki zawartości błonnika korzystnie wpływają na układ pokarmowy.  Moja pociecha niestety nie polubiła , ale wymyśliłam sposób by jakoś je przemycić :).
Do muffinków wybrałam te cieńsze. Ułamałam końcówki w naturalnym zdrewniałym miejscu, resztę delikatnie obrałam i pokroiłam w plasterki grubości ok 1, 1-5cm
Wybierając szparagi zwracajcie szczególną uwagę na końcówki. Muszą być sprężyste i soczyste. Po prostu świeże !
Spróbujcie następującego przepisu :
5 szparagów
szklanka mąki żytniej
szklanka mąki z samopszy
łyżeczka sody oczyszczonej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
garść ziaren granata
pół łyżeczki soli himalajskiej
200 ml mleka kokosowego
 1/3 szklanki oleju z orzechów włoskich lub rzepakowego

Szparagi oczyszczamy, odłamujemy końcówki, obieramy. Składniki suche i mokre mieszamy osobno, następnie łączymy w 1 misce. Ziarenka granatu dosypujemy na końcu i ozdabiamy :). Pieczemy ok 20 minut w 200 stopniach. Szparagi będą mięciutkie.



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Vegannmuffins - muffinki bez mleka , Blogger