×

MUFFINKI Z DYNIĄ I ORZECHAMI

MUFFINKI DYNIOWE BEZ GLUTENU, BEZ JAJEK, MLEKA I  CUKRU! SŁODKIE I MIĘCIUTKIE! 

Super przekąska dla dzieci na spacer lub do szkoły !

muffinki bez glutenu
 Nigdy nie przepadałam za dynią. Jako dziecko w ogóle jej nie znałam. Dopiero, kiedy "dorobiłam się" własnego , poznałam jej zdrowotne właściwości i smak . Zdecydowanie bliższa mojemu podniebieniu jest dynia piżmowa. Rzadziej bywa na półkach sklepowych niż wszędobylska Hokkaido , może dlatego , że nie jest uprawiana w Polsce. Dynia ta jest słodka , miękka i bogata w potas. Pięknie pachnie melonem a smakuje orzechami ! Zostały mi dziś kuchenne resztki a powstało cudo!

muffinki bez jajek i mleka
 Przepis :
- szklanka mąki owsianej bezglutenowej
- szklanka mąki z ciecierzycy
- 3 łyżki mąki kukurydzianej
- 2 czubate łyżki sody oczyszczonej
- garść pokruszonych orzechów włoskich
- 1/4 startej surowej dyni piżmowej
- 1 banan
- 1/3 szklanki oleju rzepakowego
- 200 ml mleka kokosowego
- łyżka octu jabłkowego

Dynię ucieramy na małych oczkach. Banana rozgniatamy widelcem. Mieszamy razem z olejem i mlekiem kokosowym i octem jabłkowym. Mąki przesiewamy przez sitko do osobnej miski, razem z sodą. Łączymy składniki. Pieczemy 190 stopniach , ok.23 minuty .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Vegannmuffins - muffinki bez mleka , Blogger