×

MUFFINKI TEFF Z KARMELIZOWANĄ GRUSZKĄ

CZEKOLADOWE MUFFINKI Z MĄKĄ TEFF

Mąka teff nie jest zbyt popularną mąką z gatunku mąk bezglutenowych . Jest to zmielona trawa abisyńska stosowana głównie w kuchni afrykańskiej. Teff bogata jest w białko , wapń i żelazo. Jest wapienną królową ! Ma go więcej niż amarantus ! A spożycie raz dziennie posiłku z tej cudownej mąki gwarantuje wystarczającą porcję białka. Jest więc idealna dla wegetarian.  Wypieki z tej mąki bogate są również w kwas foliowy niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Z powodzeniem mogą spożywać ją matki w ciąży i dzieci. W Etiopii gdzie miałka abisyńska spożywana jest w największych ilościach na świecie, bardzo rzadko odnotowuje się problemy z niedokrwistością, osteoporozą czy cukrzycą.  Jest świetnym zamiennikiem mąki pszennej! Jestem nią zachwycona!
Muffinki wyszły prawie jak glutenowy murzynek z jajkami, masłem i cukrem.


 
Lubię orzeźwiać swoje wypieki owocami. W tym - duże kawałki karmelizowanych gruszek. Rozpusta! Karmelizowane w miodzie i cukrze kokosowym!

Spróbujcie :
Szklanka mąki teff
Pół szklanki mąki migdałowej
2 łyżki kakao
łyżeczka sody oczyszczonej
łyżeczka proszku do pieczenia (bez glutenu)
1,5 karmelizowanej gruszki (u mnie w miodzie i cukrze kokosowym) możecie użyć syropu klonowego
2 łyżki oleju kokosowego
1 jogurt roślinny (u mnie kokosowy) 


Składniki suche mieszamy w jednym garnku. Gruszkę kroimy w małą kosteczkę i wrzucamy na rozgrzaną patelnię z łyżką miodu lub syropu klonowego. Opcjonalnie posypać możemy cukrem kokosowym - nada gruszce jeszcze bardziej karmelowego smaku. Gruszkę podgrzewamy do miękkości. Rozpuszczamy w garnuszku 2 łyżki oleju kokosowego. Mieszamy wszystko z jogurtem i suchymi składnikami. Pieczemy ok.18 minut w 190 stopniach bez termoobiegu. 


4 komentarze:

  1. A może być mąka migdałowa odtłuszczona? Chodzi mi o taka co powstaje po zrobieniu mleka migdałowego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaryzykowałam, dałam tylko więcej oleju kokosowego. Wyszły pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Evo właśnie to miałam zaproponować. Chodziło o to by ten tłuszcz gdzieś dodać w zamian. Cieszę się, że smakowały!

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Vegannmuffins - muffinki bez mleka , Blogger